A tavalyi évben kötelező érvénnyel bevezetett lépcsőzetes orr (más néven: kacsaorr, kacsacsőr) megszűnni látszik a királykategóriában, optikailag.
Forrás: F1 Ferrari Hírek, Facebook.
A 2012-es szezonban, a McLaren Mercedes-t leszámítva az összes csapat egy látványos megoldással tett eleget az orrkúp magasságára vonatkozó szabálynak, amelynek eredménye képen egy hirtelen és durva "törés" tette kétsíkúvá az autó elejét . Az elem (orrkúp) földfelszíntől számított magassága nem léphette túl az 550 millimétert, biztonsága okokból. Érvelésük középpontjába a pilóták biztonságát helyezték, az FIA a ráfutásos ütközések által bekövetkező balesetek esélyének mérséklését látta megoldani a szabálymódosítással.
Az évad kezdetekor természetesen számos negatív kritikával illeték a lépcsőzetes orrkúpokat. Végül elfogadottá és hétköznapivá vállt az újítás, ahogy mondani szokták, minden csoda három napig tart.
Végül, a szabályokon változtattak és opcionálissá tették a kacsacsőrök látványát, hiszen egy könnyű panellel elfedhetik a törést az istállók, de csak abban az esetben, ha ezáltal semmilyen aerodinamikai előnyre nem tesznek szert.
Forrás: GPUpdate.net.
Az eddig bemutatott négykerekűek közül a Ferrari és a Force India élt a lehetőséggel, míg a Lotus továbbra is a lépcsős orr híve maradt. A McLaren Mercedes és a Sauber a két kakukktojás, hiszen az első már tavaly is kiküszöbölte ezt a megoldást és egy rendkívül íves orr-résszel, míg a Sauber egy köztes megoldást alkalmazott.
Forrás: Boxutca, az MTVA hivatalos Facebook oldala.