Kipufogógáz Blog

Mindent a Száguldó Cirkuszról, s ami körülötte van.

Szerzők

Ham ’14.

2013.02.27. 09:26 graddy

A szurkolókat épp úgy megosztja Hamilton átigazolása a gyári Mercedes csapathoz, mint a szakembereket. A dilemma oka igen egyszerű; Vajon megért-e Hamiltonnak a váltás?

ham1.jpgForrás: Mercedes AMG Petronas F1 Team (Facebook)

A McLaren már gyermekkora óta támogatta és figyelte a britet, aki teljes egészében a csapat gyermeke lett. Ennek és szinte példátlan tehetségének köszönhetően mutatkozott be a királykategóriában 2007-ben, mint Fernando Alonso csapattársa. Utólag belátva ez a döntés egy igen konfliktusos évadot hozott az istálló és az egész Formula1 számára. A két pilóta közötti feszült viszonyt még tetőzte az a bizonyos kémbotrány is, amely soha nem látott mértékű büntetéssel és a konstruktőri-világbajnokságból való kizárással járt a wokingi alakulat számára.

Hamilton egyetlen egyszer tudott a McLaren színeiben világbajnok lenni, mégpedig 2008-ban. Arról azonban már csak találgatni lehet, hogy az egy évvel azelőtti ipari kémkedésnek köze volt-e a sikerhez és ha igen, akkor mennyire. Természetesen a McLaren drukkerek tagadnák, míg a szkeptikusok bizonygatnák igazukat, ha esetleg újra napvilágot látna az ügy, bár ezt kétlem. Viszont 2008 óta a McLarenek nem sikerült újabb trófeát begyűjteni. Mindig is élcsapatnak számítottak, futamokat tudtak nyernie, beletudtak szólni a vb alakulásába de nem tudták megismételni a 2008-as sikerüket, azaz nem tudtak egy igazán versenyképes autót a versenyzőik rendelkezésére bocsájtani. Erre a legjobb példa a 2012-es szezon, hiszen az MP4-27 többször is felmondta a szolgálatot, így Buttonnak és Hamiltonnak sokszor pódiumot érő helyektől kellet kiállnia (Lásd: Olaszország, Szingapúr, Abu Dhabi…).

ham2.jpgForrás: Vodafone McLaren Mercedes (Facebook)

Jó volt, jó volt a McLaren, de nem eléggé. Hamilton nem volt türelmetlen, hiszen hat évet áldozott karrierjéből az istállónak, de csak egyszer érte el a célját, a világbajnoki státuszt. Ha a számok nyelvén beszélünk, akkor ebből a leegyszerűsített nézőpontból elmondhatjuk, hogy a McLaren Mercedes mindössze 17%-os hatékonysággal bír a világbajnokságért folytatott küzdelemben mióta Hamilton bemutatkozott. Természetesen a számokkal lehetne még játszani, ha megnéznék, hogy a csapat hány nagydíjon tudott diadalmaskodni, de jelen esetben ez mellékes kérdés, hiszen a 2008-as szezont kivéve, ezek nem juttatták Hamet egy újabb vb címhez, ahogyan Buttont sem.

Ezek alapján, Hamilton döntésén nem csodálkozhatunk, hiszen a McLarentől való távozásával (és a Mercedeshez szegődésével) egy új korszak veheti kezdetét a pilóta életében, még akkor is, ha a ’13-as szezonban nem sikerül a bajnoki címért harcolni. Nem véletlen, hogy Hamilton a nyilatkozataiban arról beszél, hogy az idei szezonban nem számít futamgyőzelmekre. Természetesen Nico Rosberg pozitívan vélekedik az új Mercedesről, hiszen igen értelmetlen képet festene a szurkolók és a szponzorok számára is, ha már a tesztidőszakban pesszimista képet festenének az autóról és a nemsokára rajtoló szezonról.  Az évad ilyen korai szakaszában még nem lenne előnyös sportpolitikai szempontból pesszimistán vélekedni, sőt egyenesen tilos is. Úgy gondolom, hogy a csillagos márka nem igen görcsöl a 2013-as szezon miatt, hiszen lelkük mélyén már eltemették a győztes álmokat, így szinte teljes gőzzel a 2014-es autó fejlesztésén dolgozhatnak. Ez a felvetés valamilyen szinten érthető is lenne, hiszen a Ferrarin kívül, akik három év alatt szintén nem tudtak egy bajnok autót Alonso és Massa alá préselni, a Mercedes szenved komoly bizonyítási kényszerben.

A gyári Mercedes csapat, szinte kiapadhatatlan forrásokkal rendelkezik, így nem jelent problémát az autó folyamatos fejlesztése. Ebből és Hamilton érkezéséből kifolyóan, az ezüstnyilak olyan neves koponyákat csábítottak magukhoz, mint Toto Wolff vagy Paddy Lowe. Emellett, a Mercedes igen jól áll az új V6-os turbófeltöltős motorjával, amelyet a 2014-es szabályváltoztatások miatt hívtak életre. A képlet lassan kezd kitisztulni; rengetek pénz, neves szakemberek, kiváló pilóták valamint a gyári technológia. A kérdés csupán annyi, hogy ez az ígéretes négyes elegendő lesz-e a 2014-es (csapat) világbajnoki címhez?

ham3.jpgForrás: Mercedes AMG Petronas F1 Team (Facebook)

Személyes véleményem szerint igen, hiszen ez a királyi formula már bizonyított az évtizedek során, elég ha csak a Ferrarira vagy a Red Bullra gondolunk. Ezáltal nem elképzelhetetlen, hogy 2014-ben, az új korszak hajnalán Mercedes dominancia jelenik meg. Az elkerülhetetlen kérdés még az, hogy Hamilton vagy Rosberg? Nos… erről talán már csak a sors keze dönthet, esetleg Maldonado vagy Grosjean.

A bejegyzés trackback címe:

https://kipufogogaz.blog.hu/api/trackback/id/tr945107689

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása