A Ferrarinál töltött három éve alatt, kétszer az utolsó futamig harcban volt Fernando Alonso a harmadik világbajnoki címének megszerzéséért. Ami késik, nem múlik, tartja a mondás is. Vajon pont az újkorként emlegetett turbókorszak előtt sikerül bezsebelnie egy újabb bajnoki elsőséget?
Forrás: F1 Ferrari Hírek (Facebook)
Ha logikus gondolatmenet alapján szemügyre vesszük a Ferrari tavalyi idényét, egyértelműen láthatóvá válik még a kritikusok számára is, hogy a spanyol isten adta tehetség. Ez cseppet sem túlzás, hiszen azzal a Ferrari F2012-vel tudott háromszor a pódium legmagasabb fokára állni és egyben az utolsó futamig csatázni a vb címért, amely a szezonnyitó Ausztrál futamon 1,6 másodperces hátrányban volt az élmenőkhöz képest. Az tény, hogy a nyári szünet előtt az olasz gárda összekapta magát és egy egyre inkább versenyképes autót varázsolt az F2012-ből, azonban ez a lendült a szezon további részében alábbhagyott. Hogy ebben mekkora szerepe volt az állítólagosan hibás szélcsatornának és az abból adódó rossz fejlesztési iránynak az örökre titok marad. Mindenesetre a tavalyi gép megbízhatósága kitűnő volt és ezt kihasználva Alonso élni tudott a többiek hibájából adandó lehetőségekkel és minden egyes hétvégén a maximumot hozta ki magából. Ennek ellenére és a Red Bull ázsiai feltámadásának köszönhetően, végül Sebastian Vettel örülhetett harmadik vb címének, hiszen három ponttal a spanyol fölé tudott kerekedni.
Forrás: www.planetf1.com
Az évadzárót követően számos kritikával illették Vettelt, miszerint a sikerhez kevésbé járult hozzá a személyes kompetenciája, hiszen egy stabilabb és gyorsabb autóval könnyebb nyeri és a bajnoki cím jogos tulajdona Fernando Alonso lenne. Az tény, hogy a technikai sportokban a konstrukcióra legalább akkora szerep hárul, mint a pilótára, így érthető Alonso azon kijelentése, amelyben figyelmezteti csapatát: „Sokkal motiváltabb vagyok most, mint tavaly, de ugyanakkor természetesen az is igaz, hogy jobb autóra lesz szükségem, mint az elmúlt évben, mert egyszerűen túl messze voltunk az élen állóktól. Szóval egy jobb versenyautót várok a csapattól.”
Az előszezoni tesztek után a Ferrari mindkét versenyzője pozitívan nyilatkozik az F138-ról, amely a tavalyi gép továbbfejlesztett változata. „Jobb kiindulási pontunk van, és én is tanultam a tavalyi év hibáiból.” – Vélekedik Alonso, aki még felkészültebbnek érzi magát a tavalyi szezonhoz képest. Csapattársa, a brazil Felipe Masa egyenesen két külön bolygóként emlegette az F2012-t és az F138-at.
Pat Fry, a Scuderia Ferrari technikai igazgatója kijelentette, hogy az idei évben is egy agresszív fejlesztési tervet fognak követni, ahogyan azt a tavalyi modell megépítésénél is láthattuk, hiszen az F2012 volt az első olyan Ferrari, amelyik szakított a konzervatív tervezési koncepcióval. A váltás érthető volt, hiszen a 2011-es modell, az F150° Italia egy cseppet sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket.
Egy szóval, ha sikerül megtartani a tavalyi gép megbízhatóságát és emellett a hibás szélcsatornás tesztek sem hátráltatják a gárdát, akkor a tavalyinál egy kiegyensúlyozottabb és stresszmentesebb évadnak vághat neki a Ferrari, hiszen szemtanúi lehettünk, hogy 2012-ben sem a pilótákon úszott el az a hőn áhított világbajnoki cím. Ha minden a terveknek megfelelően alakul az autót illetően, akkor 2013-ban vörös overálos világbajnokot ünnepelhetünk.